#MisjaTwójUśmiech

Implanty, uśmiech na zawsze!

Uzupełnienie ubytków to nie tylko estetyka, ale przede wszystkim prawidłowy zgryz.
Oferujemy implanty na całe życie!

• Implanty
  • Informacje dodatkowe
  • Pytania i odpowiedzi
Implanty

Implanty to optymalna propozycja lecznicza dla Pacjentów z brakami zębowymi wszelkiego typu. Wskazaniami do zabiegu implantologicznego są: brak jednego zęba, brak kilku zębów lub całkowity brak zębów - bezzębie. Zaletą stosowania implantów jest niedopuszczenie do zaniku tkanki kostnej – sytuacji, która w przypadku niezastosowania implantu ma miejsce w kilka dni po utracie zęba.

W naszej klinice stosujemy wiodący system implantologiczny XIVE, ANKYLOS i ANKYLOS CX firmy Friadent, by przywrócić naszym Pacjentom zdrowy i pełny uśmiech. Aby dowiedzieć się więcej na temat leczenia implantologicznego, proponujemy zapoznać się z poniższymi informacjami i zapraszamy na konsultację implantologiczną.

Implant stomatologiczny

Implant stomatologiczny to inaczej sztuczny korzeń zęba. Wykorzystuje się go przy umocowaniu koron, mostów, bez konieczności oszlifowania sąsiednich zębów lub do zapewnienia lepszego utrzymania protez częściowych i całkowitych.

Focus Dental

Implant składa się zazwyczaj z dwóch części:

• część wewnętrzna jest niewielką śrubą wykonaną z tytanu (materiału tolerowanego przez tkanki żywe naszego organizmu, który nie wywołuje reakcji alergicznych),
  • część zewnętrzna (filarowa) jest podstawą do odtworzenia zęba lub innych konstrukcji protetycznych opartych na implantach.

Implant kształtem przypomina naturalny korzeń zęba, gdyż jego głównym zadaniem jest zastąpienie tej części zęba. Implant wszczepia się w kość szczęki lub żuchwy. Po bezbolesnym zrośnięciu się z tkanką kostną staje się on nowym korzeniem zęba. Nie daje poczucia dyskomfortu, gdyż funkcjonuje identycznie jak naturalny ząb.

Informacje
dodatkowe

Wszczepienie implantu wiąże się z koniecznością zachowania odpowiedniej ilości kości w miejscu przyszłego implantu. Do ubytku kości dochodzi nad wyraz często. Przyczyniają się do tego: paradontoza, osteoporoza, zmiany okołowierzchołkowe albo nieostrożne usuwanie zębów. Ponadto po ekstrakcjach zębów dochodzi do fizjologicznego zaniku kości. Konieczna jest wtedy chirurgia rekonstrukcyjna, na którą składają się zabiegi przygotowujące kość do wszczepienia implantu.

Podniesienie dna zatoki szczękowej (inaczej sinus lift)

stosuje się w przypadku braku miejsca koniecznego do umieszczenia wszczepu u osób, u których zbyt nisko położone dno zatoki szczękowej uniemożliwia prawidłowe wprowadzenie implantów. oraz w przypadku zaniku lub zniszczenia kości wyrostka zębodołowego. Sinus Lift polega na kontrolowanym wytworzeniu nowej kości poprzez spłycenie zatoki szczękowej. Podczas tego typu zabiegu bardzo często wykorzystuje się mechanizm sterowanej regeneracji kości.

• Augmentacja kości (sterowana regeneracja kości) jest stosowana w sytuacji braku dostatecznej ilości tkanki kostnej. Pozwala ona na zwiększenie grubości i wysokości wyrostka zębodołowego poprzez wytworzenie tkanki kostnej w precyzyjnie określonym miejscu. Zabieg polega na umieszczeniu w regenerowanej okolicy materiału kostnego własnego lub kościozastępczego i przykryciu go specjalną membraną. W naszej klinice używamy materiałów firmy Geistlich: Biooss i Bioguide. Po kilku miesiącach, na skutek regeneracyjnych sił organizmu, materiał ulega zamianie w pełnowartościową kość, którą bez obaw można obciążyć implantami.

Wyróżnia się dwie metody podnoszenia dna zatoki szczękowej: otwartą i zamkniętą.

• Podniesienie dna zatoki szczękowej metodą otwartą polega na chirurgicznym wejściu do zatoki z otworu bocznego i umieszczeniu w jej dnie materiału kościozastępczego lub materiału kostnego własnego tkanki kostnej. Największą korzyścią metody otwartej jest możliwość podniesienia dna zatoki w znacznie większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku metody zamkniętej. Istotną zaletę stanowi również całkowita dostępność do zatoki i pełna kontrola wzrokowa pola zabiegowego.
  • Podniesienie dna zatoki szczękowej metodą zamkniętą (metoda osteotomowa) stosuje się w sytuacji podnoszenia dna zatoki szczękowej w niewielkim stopniu. Nie otwiera się wówczas zatoki, lecz wykorzystuje otwory wywiercone w kości pod wprowadzane implanty i przez nie wprowadza materiał kostny lub kościozastępczy. Zaletą metody zamkniętej jest mniejsza inwazyjność, szybszy czas gojenia i wprowadzenie implantów podczas tego samego zabiegu. Wadami metody zamkniętej są: mniejszy niż przy metodzie otwartej zakres podnoszenia dna zatoki, brak kontroli wzrokowej nad polem zabiegowym oraz możliwość przypadkowej perforacji dna zatoki.
Focus Dental
Pytania
i odpowiedzi

Czy mogę być uczulonym na implanty?

Implanty zębowe są dostępne na rynku od ponad 40 lat. Od tego momentu nie zarejestrowano żadnego przypadku uczulenia na tytanowe implanty. Tytan nie posiada żadnych składników mogących wywołać alergię i jest całkowicie neutralny w organizmie. Z materiałów używanych na korony i mosty największą zgodność z organizmem wykazują materiały ceramiczne. Ryzyko wystąpienia alergii zmienia się jednak w przypadku metali i plastiku. Pozwól swojemu lekarzowi doradzić Ci jaki materiał jest dla Ciebie najlepszy.

Czy po zabiegu będę odczuwał ból?

W pierwszych kilku dniach po zabiegu dziąsła będą prawdopodobnie bardziej wrażliwe, ale nie będą już krwawić. Przez krótki czas, nieprzyjemne uczucie może powodować jedynie lekka opuchlizna policzka. jednak większość pacjentów nie potrzebuje następnego dnia nawet środka przeciwbólowego i może wrócić do normalnego życia.

Czy mogę mieć wszczepiony implant jeżeli choruję na cukrzycę?

Tak, jednak Twoja choroba musi być dokładnie kontrolowana. Niekontrolowana lub nieleczona cukrzyca może z przyczyn metabolicznych niekorzystnie wpływać na proces gojenia. W razie jakichkolwiek wątpliwości dentysta skonsultuje się z Twoim lekarzem.

Czy są jakieś choroby, które uniemożliwiają wszczepienie implantu?

Właściwie nie. Jeżeli chorujesz na takie schorzenia jak: choroba układu krążenia, uszkodzenie nerki lub jeśli posiadasz tendencje do krwotoków czy masz uszkodzony system immunologiczny, powinieneś zawsze powiedzieć o tym swojemu lekarzowi. W niektórych przypadkach efekty uboczne działania leków mogą wpływać na proces gojenia, dlatego też już podczas pierwszej konsultacji Twój dentysta powinien być poinformowany o wszystkich regularnie przyjmowanych przez Ciebie lekach. Dzięki temu lekarz doradzi Ci na temat wszystkich możliwych opcji leczenia i pomoże podjąć właściwą decyzję.

Czy z proteza opartą na implantach mogę normalnie jeść i gryźć?

Niezależnie od tego, czy posiadasz opartą na implancie koronę, most czy protezę: będziesz mógł jeść, gryźć, rozmawiać i śmiać się jak dawniej. Proteza będzie silnie przymocowana do implantów tak, że będziesz mógł się z nią czuć całkowicie pewnie i bezpiecznie.

Czy są możliwe jakieś interakcje z innymi lekami?

Jest to możliwe w przypadku niektórych leków. na przykład kortyzon może zmieniać metabolizm i system immunologiczny organizmu, co może skutkować problemami z gojeniem. Leki anty koagulacyjne mogą z kolei powodować poważne krwotoki podczas zabiegu wszczepiania implantu. Jeżeli przyjmujesz regularnie jakieś leki, powinieneś koniecznie omówić tę sprawę ze swoim lekarzem.

Czy muszę zdejmować protezę opartą na implantach na noc?

Klasyczne protezy powinny być zdejmowane na noc, ponieważ podczas snu mogą zmienić położenie i blokować gardło lub drogi oddechowe. Proteza oparta na implantach jest przymocowana i może pozostać na miejscu również w nocy, nie stwarzając żadnego niebezpieczeństwa. Twój dentysta doradzi Ci co powinieneś zrobić. Musisz tylko zapytać.

Czy implanty mogą zostać wszczepione natychmiast po usunięciu zębów?

Tak, obecnie zdarza się to bardzo często. Implant zostaje umieszczony w świeżej ranie, zaraz po usunięciu zęba. Nazywa się to natychmiastowym wszczepieniem implantu (nie mylić z natychmiastowym obciążeniem implantów).

Co oznacza pojęcie "natychmiastowe obciążenie"?

Typowy plan leczenia implantologicznego obejmuje fazę gojenia bez obciążenia implantów, zaraz po ich wszczepieniu. W tej metodzie brak zębowy zaraz po wszczepieniu implantu jest uzupełniony za pomocą klasycznej, tymczasowej protezy, która zostaje przymocowana do zębów sąsiadujących. W obciążeniu natychmiastowym używane są metody i nowe systemy implantologiczne, które przy odpowiednich warunkach anatomicznych pozwalają na natychmiastowe osadzanie na implantach docelowego lub tymczasowego uzupełnienia protetycznego. W ciągu jednego dnia pacjenci otrzymują implanty oraz naturalnie wyglądające zęby. To czy natychmiastowe obciążenie jest metodą odpowiednią dla Ciebie będzie zależało od stanu kości szczękowej oraz pozycji implantów. Zapytaj swojego lekarza na temat możliwych opcji.

Kiedy niezbędny jest przeszczep kości?

Jeżeli w szczęce nie ma żadnych zębów i nie jest ona przez długi okres odpowiednio obciążona, kość ulega stopniowemu zanikowi. Jest to podobny proces jak w przypadku mięśni, które ulegają zanikowi gdy nie są używane. Kość może także zostać uszkodzona przez bakterie. Odnosi się to do zapalenia przyzębia, znanego jako paradontoza - choroba zapalenia ozębnej. Jeśli kość jest osłabiona lub cienka implant nie może być w niej umieszczony, dentysta zaleci przeszczep kości. Tkanka kostna zostaje wtedy zrekonstruowana z pochodzącej z tego samego ustroju kości lub też z materiału zastępczego, tak bezboleśnie jak to jest tylko możliwe. Często korzysta się z mieszanki kości autogennej i materiału kościozastępczego. Przeszczepiany materiał jest układany warstwowo bezpośrednio na kości i stopniowo zamieniany przez organizm na silna substancję kostną. Tą metodą kość może zostać poszerzona lub uniesiona. W bocznym odcinku górnej szczęki kość jest zazwyczaj unoszona procedurą tzw. podniesienia zatoki ( sinus lift). Zapobiega to wysuwaniu części implantu do zatoki szczękowej. Przeszczep kości może być również dokonany podczas wszczepiania implantu. Jednak w niektórych przypadkach może być wymagana oddzielna procedura.

Czy wszczepienie implantu jest naprawdę procedura jednodniową?

Tak. Lekarz implantolog, który pracuje w sposób atraumatyczny i bezpieczny, może wprowadzić wiele implantów podczas jednej wizyty. zabieg jest przeprowadzany sprawnie i bez bólu.

Kiedy mogę wrócić do pracy?

Lekarz prawdopodobnie wystawi Ci zwolnienie z pracy na kilka najbliższych dni. Jednakże już następnego dnia po zabiegu będziesz mógł normalnie funkcjonować, a kilka dni później wrócić do pracy.

Czy jest jeszcze coś czym powinienem się martwić?

Krótko mówiąc: nie. Myśl o implantach jak o naturalnym elemencie swojego organizmu. Możesz uprawiać sport, rozmawiać, jeść, śmiać się i żyć jak gdyby nigdy nic się nie wydarzyło. nie ma żadnej różnicy pomiędzy implantami a Twoimi naturalnymi zębami.

FOCUS DENTAL
ul. Świętego Ducha 5a/6